Mezi hlavní nevýhody internetu patří i to, že stránky, jež jsou na něm umístěny, nejednou nemají takovou sledovanost, jakou by mít měly, respektive jsou dokonce zcela opomíjeny a tonou v moři nezájmu.
Je mnoho internetových stránek, které by si zasloužily, aby se o nich svět dozvěděl, jenže navzdory tomu o nich ví nanejvýš několik málo víceméně náhodných návštěvníků. A mají-li tyto nějakou téměř jistotu, pak je to to, že se jejich neuspokojivá situace sama od sebe nejspíše nikdy ani o píď nezlepší.
Je tomu prostě tak. Sázka na to, že budou uživatelé internetu hledat a nalézat právě tuto stránku sami vlastními silami, je bez naděje na úspěch, a těm ostatním se ji rovněž jen stěží podaří nalézt, pokud se tato netěší přízni internetových vyhledavačů. A uspět právě ve vyhledavačích se daří jenom málokdy.
Těmi stránkami, jež se ocitnou ve vyhledavačích na předních pozicích, kde hledají lidé potřebné informace nejčastěji, jsou zásadně jen ty, jež odpovídají kritériím, podle nichž se takové vyhledávání řídí. A je logické, že je jen málo vyvolených, obsazujících nejnavštěvovanější místa. Ostatní stránky se musí spokojit nanejvýš s pozicemi, kam už zpravidla nikdo nezabrousí, protože nalezne vše potřebné rychleji jinde.
A jak se probojovat na ony nejatraktivnější pozice? To laik neví a nedokáže. Na to je potřeba odborná pomoc zvaná seo. Jež sestává z činností, které dokážou posunout danou stránku vzhůru. Patří sem jak úpravy webu samotného, tak i správná volba klíčových slov, zapotřebí je tvoření zpětných odkazů, které na tu kterou stránku přivádějí návštěvníky odjinud, nezbytný je i přísun kvalitních článků a provozování efektivní reklamy.
Jen kombinace toho všeho může zaručit úspěch a s ním spojenou vyšší sledovanost té které stránky. A následně i její smysluplnost.
A pokud je vaše stránka právě jednou z těch netěšících se popularitě, nechte odborníky, aby to napravili.